Wednesday, October 13, 2010

Puas

Hati manusia memang lain-lain. Bervariasi. Bagi gua adalah mustahil dan kalau ada dikalangan lu orang yang berkata mampu memuaskan hati semua orang sekeliling dalam hidup lu orang, lu memang penipu. Lu orang jadi baik, mesti ada hati yang tak puas dengan lu. Lu jadik jahat, lagilah orang tak puas hati.

Habis macam mana lagi cara? Bagi gua, tiada cara nak puaskan hati manusia bagi sama rata. Bayangkan lu orang pergi satu taman. Lu orang jangan cakap banyak, lu duduk dekat taman tu tanpa bercakap, tanpa bergerak. Macam batu. Gua yakin mesti ada manusia yang berfikiran :

"apa kes budak ni? gila ke ape?"

atau mungkin ada mata-mata yang pandang sinis lu orang. See? Lu tak buat apa pun orang tak puas hati. Orang yang dah mati, jasad bawah tanah pun tetap ada orang yang tak puas hati.

Bagi gua, jangan rasa ralat bila lu tak dapat menepati hati manusia. Normal

8 comments:

  1. mel. npe mey ? HAHA

    ReplyDelete
  2. Sistem nya mudah, manusia tak pernah puas dan kita takkan pernah puaskan dorang dude. Sebab itulah kita panggil manusia.

    ReplyDelete
  3. setuju sangat!

    kita sendiri pun belum tentu puas dengan apa yang kita buat.

    ReplyDelete
  4. manusia memang complicated.. kita pun sama

    ReplyDelete
  5. hmmm kena stop caring sgt ni
    bgus jgk odea kau juice

    ReplyDelete
  6. setuju dengan semua perkara di atas .

    ReplyDelete